İşbaşında Duygusal Zeka’dan Alıntılar – 2

Daniel Goleman’ın yazdığı İşbaşında Duygusal Zeka’dan bazı önemli alıntılarla devam ediyorum. Kitap ve yazar ile ilgili kısa bilgiyi önceki yazımdan okuyabilirsiniz: https://pehlivanturk.wordpress.com/2014/11/03/isbasinda-duygusal-zekadan-alintilar-1/

Performans nasıl düşürülür?

  • Aşırı iş yükü altından çalışmak
  • Özerklik eksikliği
  • Ödüllerin yetersizliği
  • Bağlantı kaybı
  • Adaletsizlik
  • Değer çatışmaları

Örgütlerdeki bu yanlış uygulamaların net sonucu, motivasyon, heves ve üretkenlik kaybının ve kronik bitkinlik haliyle kuşkuculuğun yayılmasıdır.”

“Temsilcilerin, zamanlarının büyük bir kısmını, müşterilere yardımcı olmak yerine birbirleriyle geçirdiklerini keşfetmişlerdi. Yerel yedek parça depolarında düzenli olarak buluşuyor ve birer fincan kahve içerek birbirlerine hizmet bölgeleriyle ilgili öyküler anlatıyorlardı.

Verimlilik açısından bakıldığında, bu düpedüz zaman kaybıydı. Ama Xerox’un baş bilimcisi John Seely Brown olayı böyle görmüyordu. Brown eğitimli bir antropoloğu, temsilcileri gölge gibi izlemekle görevlendirmişti ve bu araştırmacıya göre, mola saatleri boşa harcanmıyor, tam tersine, temsilcilerin işlerini iyi yapabilmelerine hizmet ediyordu.

Brown’un ifade ettiği gibi, bölge hizmeti ‘sosyal’ bir etkinliktir. Çoğu iş gibi, profesyonellerden oluşan bir topluluğu içerir. Teknik destek temsilcileri sadece makineleri tamir etmekle kalmıyorlardı; makinelerin nasıl daha iyi tamir edileceğine yönetlik içgörüleri de birlikte üretiyorlardı.”

“Danışman adaylarıyla tanışan her ortak, onları dört önemli kıstas açısından değerlendirir. Birincisi salt bilişseldir; problem çözme, mantık yürütme ve çözümleme gibi yetiler. Diğer üçü ise duygusal zekayı yansıtır ve şunları içerir:

  • İş ilişkileri kurmak
  • İşlerin yapılmasını sağlamak
  • Kişisel uygunluk”

“Bu yeteneklerin çalışma hayatında ne kadar önemli olduğunu anlamak açısından en kullanışlı bulduğum versiyona uyarladım. Benim uyarlamam, aşağıdaki beş temel duygusal ve sosyal yeterliliği içermektedir:

  • Özbilinç
  • Kendine çekidüzen verme
  • Motivasyon
  • Empati
  • Sosyal beceriler”

“Örneğin, enformasyon teknolojisi alanındaki herkesin, sırf işini yapabilmek için yüksek bir teknik uzmanlık düzeyine ihtiyacı vardır; bu uzmanlık, eşik niteliğindeki bir yeterliliktir. Ama birini bu alanda göze çarpacak kadar başarılı kılmakta en büyük payı olan iki yeterlilik, kendini geliştirme dürtüsüyle, ikna etme ve etkili olma becerisidir; ve bunlar duygusal yeterliliklerdir.”

“Gerçekten de, kadınlarla erkekler arasındaki cinsiyete bağlı farklılıklara ilişkin veriler üzerinde yapılmış belli başlı değerlendirmelerden biri, erkeklerin de gizli bir empati yeteneğine aynı oranda sahip olduklarını, ama empatili olmaya kadınlara göre daha az hevesli olduklarını savunur.”

Kitabı satın almak için:

http://www.idefix.com/kitap/isbasinda-duygusal-zeka-daniel-goleman/tanim.asp?sid=ER0PXCC5CB3BHRJQ184H

http://www.amazon.com/Working-Emotional-Intelligence-Daniel-Goleman/dp/0553378589

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s